Els estudis de Publicitat i Relacions Públiques es proposen formar professionals que mostrin la seva expertesa, d'una banda, en el disseny i la gestió publicitària i, de l'altra, en el desenvolupament d'estratègies de relacions públiques.
Els estudis de Publicitat i Relacions Públiques es proposen formar professionals que mostrin la seva expertesa, d'una banda, en el disseny i la gestió publicitària i, de l'altra, en el desenvolupament d'estratègies de relacions públiques. Per assolir aquests dos grans objectius, el pla d'estudis dóna prioritat a la formació en habilitats comunicatives, en especial les referents a la comunicació estratègica, a les capacitats de gestionar i liderar equips de treball, al domini de les eines bàsiques de la comunicació verbal i de les noves tecnologies aplicades a la realització audiovisual i a la creació de productes multimèdia. Per tant, el desplegament dels estudis segueix un model pràctic d'intervenció didàctica, coherent amb la tipologia de competències seleccionada, unes competències que, per assolir-les, requereixen posar l'estudiant en situacions reals d'aprenentatge, a través de simulacions, anàlisis de casos i jocs de rol.
Punts essencials dels estudis de Publicitat i Relacions Públiques
Quan acabis els estudis, has d'haver assolit els objectius següents:
- Adquirir un corpus teòric de la publicitat i de les relacions públiques.
- Dominar les eines del disseny gràfic i de la realització audiovisual i multimèdia.
- Conèixer l'estructura dels mitjans i suports publicitaris.
- Utilitzar la comunicació estratègica i persuasiva.
- Discriminar entre els diversos recursos retòrics per a l'argumentació.
- Protegir l'ètica i la deontologia en les actuacions professionals, així com l'ordenament jurídic, tant de l'àmbit de la publicitat com de les relacions públiques.
- Participar i treballar en equips de treball, tot respectant el rol assignat en cada situació.
- Actuar amb principis d'igualtat de gènere, de sostenibilitat i de protecció del medi ambient.
- Realitzar un producte audiovisual amb finalitat promocional o propagandística, sent conscient dels efectes socials que té.
- Dissenyar i aplicar estratègies de relacions institucionals.
Una estructura modular
El pla d'estudis s'estructura en mòduls, no pas en assignatures. Això et permetrà tenir una visió clara dels diferents àmbits de la professió i evitar les repeticions de continguts dels plans d'estudis amb moltes assignatures. A més, amb l'estructura modular assoliràs les competències suficients i necessàries per poder incorporar-te al món laboral amb garanties.
Amb el grau en Publicitat i Relacions Públiques hauràs assolit les competències professionalitzadores
necessàries per accedir al món professional. També podràs accedir a
aquells màsters oficials per aprofundir en els temes afectats per l’evolució constant de la
comunicació i les seves eines que a més et donaran pas al doctorat si estàs interessat. En
concret, dins la Facultat de Turisme s’imparteixen tres màsters que inclouen continguts
d’especialització relacionats amb l’àmbit de comunicació.
A través dels següents enllaços podeu accedir als calendaris i horaris que corresponen a aquest grau.
El calendari acadèmic marca l'inici i final de classes, els dies no lectius, vacances, períodes d'examen... El calendari administratiu marca els períodes per fer els diferents tràmits administratius.
Els estudiants han de cursar, en el marc de la programació dels seus estudis, un seguit de crèdits que corresponen a estades de pràctiques en empreses o institucions relacionades amb el grau que estan estudiant. La càrrega lectiva es dictamina en funció de cada pla d’estudis.
Per obtenir el títol, els estudiants han de realitzar un treball final de grau (TFG) que serveix per avaluar les competències generals que s'han anat adquirint durant el grau i com a síntesi de les habilitats i els coneixements als quals han accedit els estudiants. El treball, tutoritzat, té una càrrega lectiva que es dictamina en funció de cada pla d’estudis.
Els estudiants poden cursar part del grau a l’estranger a través del programa Erasmus, que permet seguir els estudis en un intercanvi internacional amb valor acadèmic en una universitat europea.
També disposen d'ajuts per dur a terme estades en universitats espanyoles i d’altres continents gràcies a convenis bilaterals, al programa SICUE i a l’expansió del programa Erasmus+.